Elevengagerende klimaundervisning på tekniske erhvervsuddannelser

Modtager
Camilla Hutters
Københavns Professionshøjskole
Bevilliget
1.915.675 DKK
År
2022

Projektbeskrivelse

Nationalt Center for Erhvervspædagogik (NCE) på Københavns Professionshøjskole udvikler, afprøver og deler i projektet en ny didaktisk model med metoder og redskaber for, hvordan de tekniske erhvervsuddannelser kan danne ramme om elevengagerende klimaundervisning, som understøtter elevernes tilegnelse af klimakompetencer.

I projektet står elevernes vekslen mellem skole og virksomhed centralt. I vekslen mellem skole og læreplads kan eleverne anses som bærere af ny viden, nye arbejdsgange, nye produkter eller nye kompetencer mellem læringsarenaerne.

Der gives støtte til en kortlægning af eksisterende viden og forskning omkring klimaundervisning. En undersøgelse blandt otte udvalgte skoler, virksomheder og faglige udvalg, udvikling af den didaktiske model og en formidlingsindsats, som skal understøtte, at viden fra projektet formidles til relevante aktører på erhvervsuddannelsesområdet.